Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Termin załatwienia
do 60 dni
Osoba kontaktowa
IWONA KOZAKIEWICZ
Miejsce załatwienia
URZĄD MIASTA I GMINY MIŁOMŁYN
UL.TWARDA 12, 14-140 MIŁOMŁYN
POKÓJ Nr 12
Telefon kontaktowy
89-642-58-20
Adres e-mail
wso@milomlyn.pl
Sposób załatwienia
Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, Straży Miejskiej, Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych.
Po zakończeniu postępowania zostanie wydana stosowna decyzja.
Wniosek można złożyć:
Wymagane dokumenty:
Podanie – wzór
Czas realizacji
2 miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 K.p.a z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10,00 zł.
Opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Opłaty wnosi się:
-
bezpośrednio w kasie Urzędu
-
przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn: Bank Spółdzielczy w Iławie, Oddział w Miłomłynie Nr 32 8831 1025 2003 0000 0228 0001
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.
Uwagi
1. Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
2. W trakcie postępowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.
3. W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postępowanie o uchylenie tej czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.
4. W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1397)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2018, poz. 2096 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1000).