Poleć stronę
Treść główna
Rejestr zmian
Metryka
podstawa prawna
- Wszczęcia postępowania o wymeldowanie - art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r., nr 217, poz. 1427 ze zm.)
- Sposobu załatwienia sprawy- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (DZ. U. z 2013r., poz. 267 ze zm.)
- Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji i określenie jej wysokości – art. 1 pkt 1 lit „a” ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej(Dz. U. z 2015r., poz.783 ze zmianami ) oraz ust. 53 części I – załącznika do tej ustawy.
- Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo - art. 1 ust.1, pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015r., poz.783 ze zmianami) oraz ust. 1 części IV - załącznika do tej ustawy.
wydział
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn
Adres: ul. Twarda 12
14-140 Miłomłyn
Pokój nr 12 - Informacja: Telefony: 89 642 58 20; 89 642 58 21
Adres e-mail: usc@milomlyn.pl
wymagane dokumenty
- Podanie o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałegolub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się – wzór podania o wymeldowanie – do pobrania w zał. nr 1
- Kserokopia dokumentu (oryginał dokumentu do wglądu) potwierdzającego posiadanie przez wnoszącego tytułu prawnego do lokalu/budynku jednorodzinnego wskazanego w podaniu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
- Pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika
- Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej.
- Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.
opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł. oraz
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wys.17 zł. (W przypadku gdy pełnomocnikiem strony jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo - brak opłaty) wniesiona w formie:
- gotówki, w kasie Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn,
lub - przelewu na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn: Bank Spółdzielczy w Iławie - Oddział w Miłomłynie nr 32 8831 1025 2003 0000 0228 0001
- gotówki, w kasie Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn,
termin
- Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego powinny być załatwiane nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
- Do terminów określonych powyżej nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
- Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.
tryb odwołania
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Prezydenta Olsztyna w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji.
inne
Organ może również wszcząć z urzędu przedmiotowe postępowanie, po powzięciu informacji o fakcie opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego i nie dopełnieniu obowiązku wymeldowania się przez osobę zobowiązaną.
- Załącznik nr 1 - Wzór podania o wymeldowanie (jak napisać podanie)
(plik pdf, wielkość 94 KB, plik otworzy się w nowym oknie)
Metryka
data wytworzenia
2016-08-16
data udostępnienia
2016-08-16
sporządzone przez
Ignaczak Wojciech
opublikowane przez
Wojciech Ignaczak
data wykonania
2016-08-16