Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Procedury spraw urzędowych  / Wydział Spraw Obywatelskich
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Wydział Spraw Obywatelskich Wydział Spraw Obywatelskich
Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi

podstawa prawna
  1. Podstawa prawna sposobu wniesienia wniosku o udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi:
    • art. 72 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych Dz. U. z 2010r. Nr 167, poz.1131 ze zmianami), 
    • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011r., w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2011r. Nr 243, poz. 1452 ze zmianami),
    • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2014 r. poz.1182,1662).
  2. Podstawa prawna określająca wysokość opłaty za udostępnienie danych:
    • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 roku w sprawie opłat za udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi ( Dz. U. z 2012r., poz.75 ze zmianami.)
  3. Podstawa prawna obowiązku wniesienia i wysokości opłaty skarbowejza   pełnomocnictwo:
    • art.1 ust.1, pkt2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r.,poz.783 ze zminami ) oraz część IV załącznika do tej ustawy.
wydział

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

  1. Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn
    Adres: ul. Twarda 12
    14-140 Miłomłyn
    Pokój nr 12
  2. Informacja: Telefony:  89 642 58 20; 89 642 58 21
    Adres e-mail: usc@milomlyn.pl
wymagane dokumenty
  1. Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych – załącznik nr 1 ( plik do pobrania w załączniku do ).
  2. Wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi - załącznik nr 2 ( plik do pobrania ).
  3. Dowód dokonania opłaty za udostępnienie danych.
  4. Wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia danych innej osoby;  dokumenty potwierdzające interes prawny;  uwiarygodnienie interesu faktycznego w uzyskaniu danych.  
  5. W przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika należy złożyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej.
opłaty
  • Opłata za udostępnienie danych jednostkowych wynosi 31 zł
  • Opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi wynosi 31 zł
  • Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł

Opłatę za udostępnienie danych wnosi się:

  • na konto Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn, ul. Twarda 12, 14-140 Miłomłyn Bank Spółdzielczy w Iławie - Oddział w Miłomłynie 32 8831 1025 2003 0000 0228 0001
  • w kasie Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn

Opłatę skarbową wnosi się:

  • na konto Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn, ul. Twarda 12, 14-140 Miłomłyn Bank Spółdzielczy w Iławie - Oddział w Miłomłynie   32 8831 1025 2003 0000 0228 0001
  • w kasie Urzędu Miasta i Gminy Miłomłyn
termin

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA: niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku

tryb odwołania

Od decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia danych służy odwołanie do Wojewody Warmińsko - Mazurskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

inne

 

  • Istnienie   interesu   prawnego mogą   potwierdzić   między   innymi   następujące dokumenty:   wezwanie   sądowe,   wezwanie   komornicze,   dokumenty   potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o ich udostępnienie   (np.   kopie   wyroków   sądowych,   umów,   wezwań   do   zapłaty,   faktur, postanowienia i decyzje innych organów itp.)
  • Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
  • Informacje niezbędne do zidentyfikowania osoby poszukiwanej Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane np. imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, serię i nr dowodu osobistego.
    Organy   gmin,   w   zakresie   posiadanego   dostępu,   dane   z   Rejestru   Dowodów Osobistych udostępniają w trybie jednostkowym.
  • Dane jednostkowe ze Rejestru Dowodów Osobistych dotyczące jednego dokumentu lub dane jednej osoby  udostępnia się na jednorazowy wniosek złożony w formie pisemnej.




data wytworzenia2016-08-17
data udostępnienia2016-08-17
sporządzone przezIgnaczak Wojciech
opublikowane przezWojciech Ignaczak
ilość odwiedzin43
rejestr zmianzobacz »
Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn, Twarda 12, 14-140 Miłomłyn, tel.: 89 642 58 01, fax: 89 642 58 02, gmina@milomlyn.pl, www.milomlyn.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@