Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Statut Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Miłomłynie Statut Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Miłomłynie

UCHWAŁA Nr XII/81/2003
Rady Miejskiej w Miłomłynie
z dnia 21 listopada 2003 r.

w sprawie utworzenia instytucji kultury pod nazwą Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Miłomłynie oraz nadania statutu.

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 9 lit. ”h” oraz art. 40 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz..558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568/ oraz art. 9 i art. 13 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej /Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz.123 , z 2002 r. Dz. U. Nr 41, poz. 364, z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 162, poz. 1568/  Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

§ 1.

Tworzy się instytucję kultury pod nazwą Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Miłomłynie.

 

§ 2.

Nadaje się statut instytucji kultury – Miejsko-Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Miłomłynie w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Miłomłyn.

 

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.


Przewodnicząca Rady Miejskiej

Zenobia Kamińska



Załącznik
do uchwały Nr XII/81/2003
Rady Miejskiej w Miłomłynie
z  dnia 21 listopada 2003 r.


STATUT MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA KULTURY
W MIŁOMŁYNIE

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Miłomłynie zwany dalej „Ośrodkiem” działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123, z późn. zm.).
  2. Ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr. 142, poz. 1591, z późn. zm. ).
  3. Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.).
  4. Niniejszego statutu.

 

§ 2.

  1. Organizatorem Ośrodka jest Miasto i Gmina Miłomłyn.
  2. Ośrodek jest instytucją kultury wpisaną do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora.
  3. Ośrodek posiada osobowość prawną.

 

§ 3.

  1. Siedzibą Ośrodka jest miejscowość Miłomłyn, a terenem jego działania Gmina Miłomłyn.
  2. Bezpośredni nadzór nad Ośrodkiem sprawuje Burmistrz  Miasta i  Gminy Miłomłyn.
  3. Ośrodek korzysta z pomocy merytorycznej Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie.
  4. Ośrodek używa pieczęci o treści :  Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury 14-140 Miłomłyn, ul. Nadleśna 1a.



II. CELE I ZADANIA

§ 4.

Podstawowym celem Ośrodka jest wspieranie i animowanie społeczno – kulturalnej aktywności mieszkańców Gminy Miłomłyn poprzez realizację zadań w dziedzinie wychowania, edukacji, upowszechniania kultury oraz komunikacji społecznej.

 

§ 5.

Do podstawowych zadań Ośrodka należy rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań społeczno-kulturalnych poprzez:

  1. prowadzenie edukacji kulturalnej i społecznej mieszkańców Gminy,
  2. popularyzację i promocję twórczości artystycznej ze wszystkich dziedzin sztuki,
  3. stałą pomoc metodyczną dla amatorskiego ruchu artystycznego, grup twórczych i środowiskowych oraz tworzenie warunków do rozwoju twórczości, folkloru, rękodzieła ludowego i artystycznego,
  4. gromadzenie i wykorzystywanie zasobów informacyjnych dotyczących  zjawisk kulturowych i społecznego środowiska lokalnego,
  5. prowadzenie i wspieranie zespołów artystycznych,
  6. promowanie, wspieranie i realizowanie projektów aktywizujących i integrujących społeczność Gminy,
  7. upowszechnianie sztuki filmowej,
  8. współdziałanie z innymi instytucjami kultury i innymi organizacjami w zakresie zaspokajania potrzeb społecznych, kulturalnych, edukacyjnych  wspierających rozwój lokalny,
  9. nawiązywanie i rozwijanie międzynarodowych kontaktów w zakresie  wymiany kulturalnej,
  10. realizowanie projektów z zakresu tradycji narodowej i lokalnej oraz  ochrony dziedzictwa narodowego,
  11. współpracę z instytucjami i organizacjami Unii Europejskiej i krajów członkowskich w realizacji wyżej wymienionych celów.

 

§ 6.

  1. Ośrodek może prowadzić działalność gospodarczą według  ogólnych zasad określonych odrębnymi przepisami, w szczególności:
    1. impresariat artystyczny,
    2. usługi video i poligraficzne,
    3. działalność wydawniczą,
    4. sprzedaż komisową dzieł sztuki i artykułów użytku kulturalnego,
    5. organizację kiermaszy rękodzieła ludowego,
    6. organizację spektakli, koncertów, wystaw, odczytów itp.,
    7. organizację imprez rozrywkowych,
    8. świadczenie innych usług w zależności od potrzeb.
  2. Środki uzyskane z działalności wymienionej w pkt 1 mogą być wykorzystywane wyłącznie w celu finansowania działalności statutowej Ośrodka.

 

III. ORGANY ZARZĄDZAJĄCE I ORGANIZACJA OŚRODKA

§ 7.

  1. Na czele Ośrodka stoi Dyrektor, który kieruje jego działalnością, reprezentuje Ośrodek na zewnątrz i jest za niego odpowiedzialny.
  2. Dyrektora powołuje i odwołuje Burmistrz Miasta i Gminy Miłomłyn.

 

§ 8.

W Ośrodku zatrudnia się pracowników działalności podstawowej oraz administracji i obsługi. Pracowników zatrudnia i zwalnia Dyrektor.

 

§ 9.

  1. Dyrektor i pracownicy Ośrodka powinni posiadać odpowiednie do zajmowanych stanowisk kwalifikacje określone w odrębnych przepisach resortowych.
  2. Wynagrodzenia pracowników Ośrodka określone są na podstawie właściwych przepisów prawa obowiązujących instytucje kultury.

 

§ 10.

  1. Ośrodek prowadzi działalność statutową w siedzibie oraz w świetlicach wiejskich na terenie Gminy.
  2. Działalność statutowa może być prowadzona w innych miejscach wg potrzeb.

 

§ 11.

  1. W Ośrodku mogą działać organy pomocnicze, opiniodawcze i doradcze w formie komisji i zespołów.
  2. Komisje i zespoły powołuje Dyrektor w drodze zarządzenia wewnętrznego.

 

§ 12.

Szczegółową organizację wewnętrzną Ośrodka określa regulamin nadawany przez Dyrektora.

 

IV. MAJĄTEK I FINANSE

§ 13.

  1. Ośrodek prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w Ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
  2. Środki finansowe na działalność i funkcjonowanie Ośrodka pochodzą z:
    1. rocznej dotacji udzielonej przez Gminę,
    2. wpływów uzyskiwanych z prowadzonej działalności,
    3. darowizn i zapisów od osób fizycznych i prawnych,
    4. wpływów z najmu i dzierżawy składników majątkowych,
    5. innych źródeł.


§ 14.

  1. Organizator zapewnia środki niezbędne do prowadzenia działalności kulturalnej i utrzymania obiektu.
  2. Organizator ustala wysokość rocznej dotacji na działalność instytucji kultury.
  3. Ośrodek gospodaruje samodzielnie należącym do niego majątkiem na zasadach określonych w odrębnych przepisach, z tym, że majątek ten może być wykorzystywany jedynie do celów związanych z wykonywaniem zadań statutowych.


§ 15.

  1. Podstawą gospodarki finansowej Ośrodka jest roczny plan finansowy.
  2. Ośrodek składa Burmistrzowi roczne sprawozdania finansowe. W okresie 3 m-cy od zakończenia roku obrachunkowego Burmistrz zatwierdza sprawozdanie roczne.


V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 16.

  1. Przekształcenia, podziału i likwidacji Ośrodka może dokonać Rada Miejska na warunkach i w trybie przewidzianych w odrębnych przepisach.
  2. Zmiany statutu mogą nastąpić w trybie właściwym dla jego nadania.


data wytworzenia2004-07-05
data udostępnienia2004-07-05
sporządzone przezIgnaczak Wojciech
opublikowane przezWojciech Ignaczak
ilość odwiedzin62
rejestr zmianzobacz »
Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn, Twarda 12, 14-140 Miłomłyn, tel.: 89 642 58 01, fax: 89 642 58 02, gmina@milomlyn.pl, www.milomlyn.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@